طراحی کاتالوگ و بروشور

هر مجموعه و کسب و کاری که تولید و فروش محصول انجام میدهد، قطعا یکی از نیاز های اصلی آن داشتن کاتالوگ محصول است.کاتالوگ محصول میتواند به خوبی اطلاعات فنی و جزئیات محصولات شما را در اختیار مخاطبینتان قرار دهد تا آنها انتخاب بهتری داشته باشند .طراحی کاتالوگ و بروشور بسیار مهم است ،چون باید زیبایی بصری آن به گونه ای باشد که مخاطب را مشتاق به مطالعه و دیدن کامل کاتالوگ شما کند.طراحی کاتالوگ و بروشور بیشتر در نمایشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد.طراحی بروشور بیشتر برای معرفی کسب و کار شما و در تعداد صفحات کمتری نسبت به کاتالوگ انجام میگیرد.

طراحی و چاپ کاتالوگ

کاتالوگ برای معرفی محصول و یا خدمات مجموعه و شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرد.و هر کاتالوگی متناسب با مجموعه مورد نظر باید طراحی شود.

منظور از مجموعه ی مورد نظر،فعالیت و سیستم مجموعه می باشد به طور مثال یک مجموعه ی درمانی با یک شرکت تولیدی فضای متنوع با یکدیگر دارند که هرکدام نیازمند یک شیوه طراحی و ارائه می باشد.

کاتالوگ یکی از آسان ترین و تخصصی ترین شیوهی تبلغات برای شماست . زیرا،شما تمام خدمات یا محصولات خو درا به صورت تخصصی ،باجزئیات کامل و دسته بندی شده در قالب یک فایل(کاتالوگ)در اختیار مشتری خود قرار میدهید تا آن بتواند با برسی آن بهترین نتیجه را به برای خرید یا استفاده از خدمات شما را داشته باشد.

کاتالوگ ها برای استفاده ی در نمایشگاه ها ، پرزنت کردن ویزیتور ها ، مصرفی عمومی در مشتریان و …..می باشد.

کاتالوگ ها به دو صورت چاپی و دیجیتال قابل ارائه هستند.

کاتالوگ های دیجیتال اکثرا برای ویزیتورها مورد استفاده قرار میگیرد که داخل نمایشگر و یا به صورت فایل برای پرزنت ارسال کنند . بزرگترین مزیت کاتالوگ های دیجیتال ارسال آن برای مشتریان بدون محدوده ی جغرافیایی است.

کاتالوگ های چاپی مرسوم ترین نوع کاتالوگ هستند که در همه ی دنیا نیز به یک صورت استفاده میشود و از کاربرد آنها کاسته نشده است.

هزینه ی چاپ کاتالوگ چه قدر است؟

برای کالتالوگ و برآورد هزینه های آنها ،باید معیارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید مانند: گرامژ کاغذ ، تیراژ چاپ،خدمات پس از چاپ و رنگبندی آن و … . البته بیشتر کاتالوگ هادر چهار رنگ چاپ و استفاده میشوند.

فراموش نکنید برای بازخورد مناسب قبل ازچاپ کاتالوگ شما، از همه مهم تر طراحی کاتالوگ است که بتواند محصولات را به خوبی دسته بندی کرده و در صفحه آرایی و چیدمان مخاطب را باخود همراه و جلب کند.هزینه ی طراحی کاتالوگ هم براساس صفحات سفارشی شما تعیین میشود هر چه قدر تعداد صفحات بالاتر باشد قیمت هر تک صفحه کمتر محاسبه میشود.

مزایای کاتالوگ چیست؟

برسی دقیق هر محصول به همراه توضیحات کامل برای مخاطب

دسترسی برای عموم مردم

دسته بندی محصولات برای دسترسی آسان تر

قابل حمل بودن

فهم آسان مطالب

آسان کردن به روز مطالب

تنوع در طراحی  و…

تفاوت کاتالوگ و بروشور چیست؟

کاتالوگ به صورت تخصصی به محصولات و جزئیات آن میپردازد ؛اما مطالب بروشورعمومیت دارد و اکثرا برای چاپ آن از متریال های گراماژ پایین تری استفاده میکند.

نرم افزار مناسب برای طراحی کاتالوگ چیست؟

نرم افزار حرفه ای برای طراحی کاتالوگ ایندایزن می باشد ولی اگر دسترسی به این نرم افزار برای شما ممکن نیست میتوانید با ایلستریتو یا فتوشاپ نیز طراحی کنید .فقط این نکته را در نظر بگیرید که کاتالوگ ها به صورت صفحه های کتاب صفحه آرایی میشود.البته بهتر است قبل شروع طراحی روند صفحه چینی را با چاپخانه ی مورد نظر هماهنگ کنید.

طراحی کاتالوگ در اصفهان

مصارف استفاده ی کاتالوگ در اصفهان نیز مانند بقیه ی شهر ها می باشد.بیشترین سفارش طراحان برای کاتالوگ در تایم های برگزاری نمایشگاه ها در اصفهان است.چاپ کاتالو گ های تبلیغاتی در اصفهان بیشتر بروی مقوای گلاسه همراه با روکش سلفون می باشد تا دوام و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

اصفهان شهر صنعتی می باشد ،پس طراحان میتوانند در زمینه های مختلف طراحی کاتالوگ داشته باشند. طراحان در اصفهان برای پرزنت مشتری خود بهتر است کاتالوگ چاپ شده با طراحی متناسب با مجموعه به همراه داشته باشند تا مشتری بتواند به طور ملموس نیازخود را در کاتالوگ پیدا کند.

کانون تبلیغات جوان در زمینه ی طراحی و چاپ اوراق اداری و به خصوص کاتالوگ میتواند مناسب ترین و بهتری خدمات را به شما ارائه دهد.

فهرست